Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Projektek / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / 1. Mérés-értékelés

Projektazonosító: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

1. Mérés-értékelés centrum szintű munkacsoport beszámoló

 

A GINOP-6.2.3-17-2017-00038 pályázathoz kapcsolódóan a mérés – értékelés területen számos feladatot végeztünk az elmúlt két évben. A kezdeti nehézségeket követően úgy érzem, hogy mindenki beletanult a neki szánt feladatkörbe. A csoport megalakulását követően egy szekszárdi találkozón egymással is megismerkedhetünk és Bacsó Miklós személyében csoportvezetőnk is lett, aki segített a munka koordinálásában, összehangolásában a tagintézmények között.

Feladataim közé tartozott a nevelőtestület tájékoztatása a munkacsoport által felmért eredményekről, az elkészített feladatlapokról, az elvégzett mérésekről. Mint tudjuk a program a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számára készült, ezért fontos volt, hogy objektív képet kapjunk arról, hogy mely tanulókat fenyegeti ez a veszély. Ennek érdekében megfelelő értékelőlapokat kellett összeállítanunk, mind a szövegértés, mind pedig a matematika területén. Az egyes mérési ciklusokra nem kizárólag egyetlen alternatívával rendelkeztünk. A mérést követő visszajelzéseket beépítettük a következő mérési esemény feladatlapjaiba. Az adott szakot tanító szaktanárokkal folyamatosan konzultáltam, kikértem a véleményüket arról, hogy milyen kérdéseket, feladatokat kell annak érdekében feladni, hogy a leginkább meg tudjuk határozni azon tanulókat, akik komoly hátrányban vannak az említett két területen.

A tanév során kétszer is mértük a tanulókat. Volt egy bemeneti és egy kimeneti mérés, melyek különbözőségéből következtetni lehetett az elvégzett munka sikerességére. Fontos volt, hogy a kiértékelt adatokat ne csak a vezetőség, vagy a csoporttagok ismerhessék, hanem azok disszeminálásra is kerüljenek az iskola dolgozói felé.

A bemeneti mérések megírását követően koordinálni kellett azok kijavíttatását, az adatok begyűjtésének folyamatát, a feladatlapok begyűjtését is.

A kapott adatokkal végzett kiértékelések, kimutatások, adatszolgáltatások szinte napi rendszerű munkát jelentettek a csoportnak, hiszen nem kizárólag a projektmenedzsment által kért információkat kellett szolgáltatni, hanem a többi munkacsoport adatigényét is igyekeztünk kielégíteni, döntéseiket próbáltuk számszerű adatokkal is alátámasztani, segíteni.

A bemeneti is kimeneti feladatsorok korrekciója, finomítása folyamatos munkát jelentett. Igyekeztünk minden szaktanár észrevételét, ötletét beépíteni a saját tagintézményi javaslatunkba.

A mérés-értékelés csoport segítséget nyújtott a kollégáknak a félévi értékelésekkel, a táblázatok elemzésével, az adatok szűrésével, tisztázásával kapcsolatban is (eredmények, hiányzások, százalékos megoszlások stb.).

A segítségnyújtás kiterjedt az eddig megvalósított iskolai lemorzsolódást támogató prevenciós, intervenciós és kompenzációs tevékenységének hatásvizsgálatára, illetve a tanulmányi eredmények, a neveltségi szintet mutató indikátorokra is

A mérési eredményeket a kollégák megismerhették és hasznosíthatták a mindennapi munkájuk megtervezésénél, az órai felkészülések összeállításánál, a tanév elei tervek, tanmenetek, munkatervek elkészítéséhez.

A mérés értékelés csoport a Kollégák segítségére volt a félévi és évvégi eredmények kiértékelésében, melyek alapján meghatározhatták az egyes fejlesztési feladatokat egyéni és osztályszinten is.

A március 16-tól életbe lépő digitális munkarend teljesen más hozzáállást kívánt meg a kollégáktól, mint amit eddig megszoktak. A tanulók „tantermi” aktivitásának mérésére a rendszergazda kolléga is segítségünkre volt, aki a Classroom aktivitások letöltésével segítette a csoport munkáját. A tanulók teljesítményének mérésére sokan Redmentás teszteket, Classroom teszteket vagy Socrativos feladatlapokat állítottak elő. többek között ezen digitális platformok kezelésében. a tesztek technikai, módszertani kivitelezésében, előállításában is a Kollégák segítségére voltam.

 

Tamási, 2020.04.08.

Kolozs Levente

01 Bemeneti mérés matematika.
02 Bemeneti mérés matematika.
03 Bemeneti mérés szövegértés.
04. Bemeneti mérés szövegértés.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva