Főoldal / Projektek / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / Drogprevenciós, egészségmegőrző, mentálhigiénés, szexuális felvilágosító program
Prevenciós, egészségmegőrző, mentálhigiénés, szexuális felvilágosító program kialakítása, működtetése a fenntartható fejlődésre nevelés.
Projektazonosító: GINOP 6.2.3-17-2017-00038
Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben
ÖSSZEFOGLALÓ BESZÁMOLÓ
EGÉSZSÉG ÉS HARMÓNIA 21 -
MÓDSZERTANI FEJLESZTÉS - tapasztalatok
Tudjuk, hogy az egészségfejlesztés egyik legfontosabb színtere az iskola, hiszen a fiatalok hosszú éveken át látogatják. Ezáltal az iskolában látottak, tanultak meghatározó és példaadók lehetnek a diákok számára. A szülők és a közvélemény is elvárja, hogy mi, pedagógusok vállaljunk főszerepet az egészségnevelésben és a prevencióban egyaránt. Köztudott, hogy ebben az időszakban komoly hatást lehet gyakorolni a gyerekek személyiségfejlődésére, amely nagyban meghatározza a későbbi szokásaikat, életvitelüket.
Elsődleges célunk az volt, hogy egy átfogó képet adjunk a diákoknak az egészséges életmódról és a sport, mozgás fontosságáról. Célunk volt továbbá, a tanulók táplálkozási szokásainak javítása a tudatos élelmiszervásárláson keresztül, valamint a rendszeres testmozgási igény felébresztése diákjaink körében. Kiemelt célként tartottuk számon azt is, hogy tanulóink körében alapvetésként jelentkezzen például az igény a mindennapos testmozgásra, az egészségtámogató minták kialakulására; megismerjék az emberi szervezet működését a természeti, társadalmi, pszichés környezet kölcsönhatásait; figyeljenek oda a felelős szexuális élet folytatására és a családtervezés fontosságára; megtanulják a szenvedélybetegségek kialakulásának folyamatát és személyiség valamint családromboló hatásait és nem utolsó sorban azt hogyan tudják megóvni környezetüket a természeti értékek megőrzése mellett.
Az érintett célcsoportunk a Szekszárdi SZC Vályi Péter Szakképző Iskolája és Kollégiumának szakközépiskolai, szakgimnáziumi tanulói (9-12. évfolyam) voltak. Diákjaink nagy többsége sajnos olyan szociokulturális környezetből érkezik hozzánk, melyben egyáltalán nem vagy csak nagyon gyengén találhatók meg a támogató, segítő minták. A program ezért is nagyon jó lehetőséget biztosított ahhoz, hogy tanulóink megfelelő ismereteket, tudást szerezzenek ezekben a témákban és remélhetőleg a mindennapi élet során is használni, alkalmazni tudják ezeket; mindamellett nem titkolt reményünk az volt, hogy, ha majd saját gyermekeiket is ezen ajánlások, ismeretek mentén nevelik, az már pozitív hozadéknak számít, melyet az iskolán keresztül tudtunk elérni náluk.
Buchholz-Pech Katalin
Molnár Gábor
beszámoló készítői