Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Projektek / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / 7. Humánerőforrás munkacsoport

Projektazonosító: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrum szintű munkacsoport beszámoló

Gyakornoktanár mellé mentortanárok kijelölése

Az ellátatlan órák tanügyi megoldásaként angol nyelvből nyelvvizsgával rendelkező kollégát vontunk be az oktatásba, matematikából pedig egyetemi hallgató alkalmazására került sor. Az oktatásba újonnan bevont kollégák támogatás a munkaközösségi keretekben zajlik, azaz Simon Enikő (angol nyelv) betanulását Kizino Jurena munkaközösségvezető, és Balassáné Herczeg Szilvia angoltanár segíti, Kvell Alexandra Bianka (matematika óraadó) pedig Szilágyi Tímea munkaközösségvezető, és Kis Annamária matematikatanár mentorlája.

 

Nevelőtestületi óralátogatások a tagintézmények éves munkaterve szerint

Szakmai segítséget nyújtottunk a minősítő eljárásba történő jelentkezésekhez és az eljárás során egyaránt. 2018 novemberében 2 fő PED II., 2019. november 25-én 5 kolléga töltötte fel portfólióját az Oktatási Hivatal felületére: 2 fő PED-II., 3 fő Mesterfokozat.

A minősítő eljárás részleteinek megismertetésével és a mesterprogram bemutatásán személyes részvétellel támogattuk a mesterpedagógus jelölteket, akik sikerrel vették az akadályt, és mindhárman mesterpedagógussá váltak.

A PED-II. minősítőeljárásoknak köszönhetően a tavalyi tanévben 2 fő PED II. fokozatú kollégával gyarapodott tantestületünk, az idei tanévben azonban a portfólió védések időpontjai (Kizino Jurena 2020.04.03., Kolozs Levente 2020.04.07.) a koronavírusjárvány miatt felfüggesztésre kerültek.

Módszertani tárházunkat 2020 december folyamán is a Jó gyakorlatok házon belüli megosztásával bővítettük hospitálásokkal.

Horizontális tanulás: a GINOP továbbképzéseken hallottakról belső tudásmegosztás a nevelőtestület előtt: a képzéseken résztvevő kollégák beszámolója 2019.12.07.

Belsős tudásmegosztás lehetőségeit az önértékelésekkel és óralátogatásokkal építettük be szakmai fejlesztő tevékenységünkbe. Mindkettő az éves munkatervben rögzített ütemezésben megtörtént.

 

Középiskolák közötti szakmai együttműködések erősítése

Középiskolák közötti szakmai együttműködés erősítését a tavalyi tanévben az évtizedes hagyománnyal büszkélkedő iskolák közötti játékos vetélkedő formájában, a Kalandőrülettel valósítottuk meg. Sajnos az idei tanévben a Koronavírus miatt ez is elmaradt. 2018.12.03. Resztoratív technikák gyakorlati alkalmazás a Vályi és a BBÁG diákjai és tanárai részvételével.

2019. 04 10-én műhelymunka és bemutató óra formájában osztottuk meg lemorzsolódás csökkentésévre irányuló jógyakorlatainkat tagintézményünkben a Székesfehérvári SZC Vörösmarty Mihály Ipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája pedagógusaival.

Az idei tanév őszén a Határtalanul program keretében két együttműködést valósítottunk a nagyenyedi BGK és a topolyai Mezőgazdasági Iskola részvételével, melyben nagy hangsúlyt helyeztünk intézményünk, képzési szerkezetünk és gyakorlati helyeink megismertetésére.

 

Tantestületi tréning/tanév (pedagógiai kultúraváltás, hatékonyság növelés)

2018/19-es tanévben az egyenlő terhelés és team-munka erősítésének jegyében az intézményi önértékelés dokumentumainak kidolgozásában az egész nevelőtestület részt vett. A felkészülésre Bartha Éva vezetésével tréninget tartottunk.

A 2019/20-as tanévben 2019.12.07-én tantestületi tréning formájában csapatépítő játékkal erősítettük kooperatív szemléletünket.

 

Pedagógiai tájékoztatás vagy tanácsadás, vagy tanügy-igazgatási szolgáltatás/tanév

2019.08.27-én iskolavezetőség részvétele a szekszárdi Garai Gimnázium dísztermében rendezett 2019/20-as tanévnyitó konferencián.

2019. 07.03. Részvétel a Kaposvári POK szervezésében tartott tájékoztatón a Mesterpedagógus fokozatot megcélzó minősítési eljárásról témájában.

2020.02.03-án Bathó Edit tartott tájékoztatót a kompetencia mérés-értékelés témájában, melyen az egész nevelőtestület részt vett.

 

Továbbképzések

A GINOP 6.2.3-ban tagintézményünk pedagógusai összesen 12 POK által szervezett képzésen vehettek részt. A 2019/20-as tanévben 8 képzés, az idei tanévben 4 képzés valósult meg.

 

A továbbképzéseknek köszönhetően összesen 23 kolléga ismeretei bővülhettek az alábbi időpontokban és témákban:

 

2019. május 13. – „Hidak az óvodától a középiskoláig. A beiskolázás és az átmenetek segítése a Gardner intelligencia-elmélete alapján”

2019. május 20. – „Pedagógusok közösséggé formálása - Az alkalmazottak lelki állóképességének megőrzése”

2019. június 17. – „Konfliktuskezelés, mediáció a köznevelés világában”

2019. június 24. – „Tehetséggondozás gazdagító programokkal

2019. augusztus 21-23. – „Az önismeret és a társas kultúra fejlesztés

2019. augusztus 21-23. – „Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel”

2019. augusztus 26-28. – „Pályaorientáció, életpálya-tervezés módszertana pedagógusoknak

2019. augusztus 28-30. – „A pedagógusok feladatai és lehetőségei a drogprevencióban: kompetenciák és kompetenciahatárok

2019. szeptember 23. – „Esélyfejlesztő intézményfejlesztési program és eszközrendszer ”

2019. október 16., 21-22. – „Mérési eredményekre épülő pedagógiai fejlesztések módszertana az általános és középiskolákban”

2019. november 27-29. – „A prevenció és a konfliktus-kezelés lehetőségei az iskolákban”

2020. január 17. - február 27. között 90 óra – „Életvezetési és 21. századi munkavállalói kompetenciák fejlesztésének korszerű módszertana”

Digitális oktatásra történő átállás és oktatás megindulása (kollégák betanítása, szakmai segítségnyújtás és kapcsolattartás digitális környezetben)

A Digitális távoktatási rendszer megismertetése a kollégákkal, felkészítés a rendszerben való szerepvállalásra 220.03.16-22. között. 2020.03.16-án megtörtént a tantestületi tájékoztatás az előttünk álló feladatokról, megszületett a döntés a classroom bevezetése mellett és megkezdődött az oktatási környezet kialakítása, tanulók felvétele. Ennek köszönhetően a digitális oktatás 2020.03.23-án megindulhatott. a classroomon keresztül. A digitális tananyagtartalmak fejlesztése folyamatos.

A digitális átállás során szakmai támogatást nyújtottunk pedagógusainknak, sőt online órák tartására alkalmas alkalmazások tesztelése, próbája a nevelőtestület tagjainak öntevékeny szerveződésében zajlik, valamint támogató tanári párok alakultak a digitális módszertanban járatlanabb kollégák személyes megsegítésére. Online szakmai segítségnyújtást is szem előtt tartjuk szakmai értekezletek, „digitális támogató messengercsoport” és a MMET-en működtetett önsegítő csoport formájában. A teams-e tartott nevelőtestületi értekezletek mellett ezek a digitális kapcsolattartás fórumai. IKT-fejlesztésért felelős munkacsoport az ITAK-ban elérhetővé tette a kollégák számára a saját és más tagintézményekben kidolgozott oktatási segédanyagokat

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva